הוראות סגירה לדיגיטלי - שילוט 

הכינו קבצים לפי ההוראות המצורפות ותקבלו הדפסה באיכות מעולה.

מומלץ לעבוד עם בתי דפוס החברים בתקן (רשימה

חברי התקן עוברים כיולים מדוייקים ונבדקים בכל שלושה חודשים. עובדי הדפוס החברים בתקן זוכים להדרכות גרפיקה והכנה לדפוס ובכל מקרה של בעייה, התקן מספק תמיכה מהירה.

מוזמנים להתקשר אלינו ישירות

מייל - michel@hateken.co.il

ישיר - 052-359-7292

הוראות הכנת קבצים לעיתון ישראל היום - קישור

הוראות הכנת קבצים לאופסט - בקרוב

סדנת הכנה לדפוס בזום........בקרוב

כדאי          לעבוד לפי הסדר

הסדר הנכון להדפסה מושלמת :

שלב 1א' - בודקים אם המסך מתאים לעבודת צבע - יש מסכים שפשוט לא טובים. מצורפת שקופית בדיקה. ממש קל. לוקח דקה.

שלב 1ב' - בודקים את הצבעוניות של המסך והמדפסת - אם המסך מראה לא נכון, נקבל הדפסה שלא דומה. חבל. מצורפת שקופית בדיקה. דקה לבדוק.

שלב 2 -   מורידים ומתקינים קובץ קביעות צבע - מתאים לפוטושופ, אילוסטרטור ואינדזיין. פי.סי ומקינטוש. מתאים לכל סוגי הדפוס וגם לאינטרנט

שלב 3 -   מורידים ומתקינים קובץ סגירה לשילוט - כדי לקבל איכות מקסימאלית צריך להשתמש בסגירה הנכונה לפי סוג הדפוס

שלב 4 -   כמה דברים בסיסיים - פונטים, פנטונים...

שלב 5 -   טיפים לתמונות - מלא טיפים שווים שישדרגו את השלט שלכם

שלב 6 -   טיפים למתקדמים - כמה קטנים שעושים הבדל גדול

כדי להקל על ההתמצאות, לחלק מהשלבים מצורפים סרטוני וידאו

 

לסרטון חד ויפה, כוונו ל 1080p

שאלה, בעייה, לא ברור...? התמיכה של התקן לרשותכם

kisspng-youtube-play-button-logo-orange.

שלב 1א׳        אני בודק/ת את המסך שלי

שקופית לבדיקת מסך  :

חבל לבזבז זמן ולהתקע מול מסך שלא מתאים לעבודת צבע בסיסית

 

איך משתמשים:

  1. מורידים את השקופית המתאימה - מחשב נייח או מסך נייד (הכפתורים למטה)

  2. במסך תקין הילדים צריכים להיראות זהים והמעברים אפורים 

  3. ילדים לא דומים - מסך לא מתאים לעבודת צבע (גם כשהמעברים אפורים)

  4. ילדים דומים ומעברים לא אפורים (כמו בתמונה)- מומלץ לכייל

קישור להסברים ולפרטים נוספים.​

שלב 1ב׳        אני בודק/ת את הכיול שלי

שקופית לבדיקת כיול  :

בודקים את הצבעוניות של המסך והמדפסת. 

 

אם המסך או המדפסת שלכם לא מכויילים, אתם מבזבזים זמן וכסף. ההדפסה לא תיראה כמו המסך. חייבים לבדוק את הכיול.

 

  1. הורידו את הסרגלים ע״י הקישורים שלמטה

  2. הציגו אותם במסך שלכם והדפיסו במדפסת

  3. בדקו לפי ההוראות בקישור

  4. צבעוניות דומה - אתם יכולים לעבוד בשקט מול כל דפוס שחבר בתקן

  5. צבעוניות לא דומה - מומלץ לכייל את המסך ו/או המדפסת

בדיקה מקצועית יותר? בכייף - 

בקשו מדפוס חבר התקן ערכה של סרגלי התקן ותוכלו לבדוק ולתאם צפיות ברמה מקצועית.

 

kisspng-youtube-play-button-logo-orange.

שלב 2     קביעות צבע לתוכנות הגרפיקה (מתאים לכל סוגי הדפוס)

קביעות לפוטושופ.png
קביעות צבע לתוכנות גרפיקה.png

קביעות הצבע שלנו :

כדאי. קביעות צבע נכונות מבטיחות סגירה טובה לכל סוגי הדפוס וגם לאינטרנט

 

איך משתמשים:

  1. מורידים את הקבצים דרך הקישורים שמשמאל

  2. בפוטושופ, באילוסטרטור ובאינדזיין מייבאים את הקביעות לפי הסרטון שבפס למעלה (      )

קביעות הצבע המצורפות מתאימות לכל סוגי הדפוס הנפוצים.

התקנה ושימוש נכון של הקביעות תוודא שאתם עובדים בצורה טובה מול דפוס דיגיטלי, שילוט, אופסט...

ההתאמה לדפוס ישראל היום, דיגיטלי או שילוט מתבצעת בפעולה אחת המפורטת בשלב 3, הייצוא לדפוס. 

kisspng-youtube-play-button-logo-orange.
kisspng-youtube-play-button-logo-orange.

שלב 3       קביעות ייצוא לדיגיטלי - שילוט

קביעות ייצוא לשילוט.png

קביעות הייצוא לשילוט :

משתמשים בקביעות הייצוא לשילוט ומקבלים את האיכות הכי טובה. לשים לב שלכל סוג של דפוס יש את הקביעות שלו אז לא להתבלבל

 

איך משתמשים:

  1. מורידים את הקובץ דרך הקישור שמשמאל

  2. באינדזיין ואילוסטרטור מייבאים את הקביעות. אותו הסרטון כמו בשלב 2

  3. ומעכשיו סוגרים pdf לשילוט ם דרך קביעות הייצוא שלנו

שלב 4       הדברים הבסיסיים

תיאום ציפיות :

תשלחו לדפוס תדפיס מאושר או לפחות pdf שנבדק מול מסך מכוייל 

 

מה ההגיון:

  1. אם הדפוס יפיק לכם הדפסה שלא מתאימה לצפיות שלכם, לפחות אחד מכם ירגיש רע. זה מיותר. אם תצרפו תדפיס ותחתמו עליו, זה יראה לדפוס בדיוק את מה שאתם מצפים לקבל.

  2. מדפסת מכויילת ו/או מסך מכוייל - כדאי שיהיה לכם לפחות אחד מאלה. חוסך הרבה כסף, זמן ועצבים. אפשר להתקשר אלינו ונשמח לקשר אתכם לספקים המתאימים

  3. בדיקת כיול - בקשו מדפוס חבר התקן, עותק מודפס של סרגלי התקן. באמצעותם תוכלו לבדוק את הציוד שלכם ולבצע תיאום ציפיות מקצועי, בדקה וחצי. 

  4. למתקדמים - בקשו מדפוס חבר התקן את הפרופילים הרלוונטיים לעבודות שלכם. באמצעותם תוכלו לחקות את הצבעוניות של ההדפסה על המסכים והמדפסות שלכם. אפשר לעשות את זה עם כל סוגי הדפוס מבלי להפריע להדמיית אינטרנט סטנדרטית.

  5. פינת ההסטוריה - ״איריס״ הוא מותג למערכת הגהות מקצועית של חברת סאיטקס. לא קיים כבר הרבה שנים אבל השם עדיין בשימוש. כשהוותיקים אומרים ״איריס״ הם מתכוונים לתדפיס הגהה מכוייל. חשוב לשים לב שלרוב האיריס הזה לא מכוייל אז כדאי לבדוק מול סרגלי התקן של בתי הדפוס התקניים (עליהם אני משגיח שיישארו מכויילים)

אין מה להגיד:

אלגנטי, חטיכי וג׳נטלמני

 

פונטים :

השתמשו בפונטים איכותיים ולא בפוטושופ 

 

מה ההגיון:

  1. מלא פונטים חינמיים של גוגל,  בעברית - קישור. הקרנינג וכל יתר הפרמטרים מחושבים בצורה הדוקה והפונטים נראים מצויין בהדפסה.

  2. פונטים של מגוון יצרנים מקומיים מאפשרים מעבר נפלא בן עברית לאנגלית באותה המשפחה. אולי ייראה לכם מוזר לשלם כשיש בחינם אבל זה משתלם. אתם זוכים ליופי של דרך לדייק את העברת המסרים שלכם: א.א.א  מסטרפונט  פונטביט     

  3. אדובי עצמה מציאה פונטים מדהימים. ה״חסרון״ הוא שאי אפשר להוריד אותם למחשב. כל עוד אתם משתמשים בתוכנות שלהם, הפונטים לא עולים כסף אבל אם תפסיקו לשלם...​

  4. כששולחים עבודה לדפוס בצורה של תמונה, הפונטים יוצאים מטושטשים ואי אפשר להדפיס אותם בגדול. השתמשו בתוכנות גרפיקה ולא בפוטושופ (אלא אם אתם ממש, ממש מומחים ויודעים בדיוק מה שאתם עושים)

להמיר פנטון ל RGB או ל CMYK זה כלום זמן. מומלץ. חוסך הרבה בלאגן בהדפסה.

 

פנטונים :

לא להשתמש בפנטונים. CMYK או RGB יעשו עבודה הרבה יותר מדוייקת

 

מה ההגיון:

  1. בהדפסה יש הרבה אתגר בכל הקשור לפנטונים (טווח צבע, הגדרות, משפחות). אם תשלחו פנטון, יש סיכוי טוב שתקבלו צבע אחר ממה שרואים בקובץ ה PDF. (אין כאן מקום להסבר מלא)

  2. מתחילים -  החליפו את הפנטון בערכי CMYK בתחום ה Gracol 2006 כמו שמוגדר בהגדרות הצבע שלנו.

  3. מתקדמים -החליפו את הפנטון בערכי RGB בתתום ה srgb וככה תוכלו לקבל רוויה חזקה. שימו לב לא לצאת בתחום הצבע של פרופיל ההדפסה (ניתן לקבל מכל דפוס שחבר בתקן)

  4. פנטון לסימון חיתוך חייב להיות ב OVERPRINT אחרת עלולות להווצר נימות לבנות בהדפסה.

שלב 5       כל תמונה חשובה. שווה אלף מילים

הפרדה ל CMYK שגוי (של עיתון)

נסגר ב RGB. גם משחרר מטעויות וגם נראה יותר טוב בהדפסה

בתמונה הימנית הזאב מטושטש. גם אם על המסך ההבדל בקושי נראה, בהדפסה ההבדל יהיה דרמטי

בתמונה השמאלית הזאב ברזולוציה מלאה. חד על המסך וגם בהדפסה.

 

מימין אמנם נראה דרמטי אבל רואים בבירור את החורים ברקות ובאף

בתמונה השמאלית התאורה נכונה. בלי חורים. 

רוצים ללמוד איך עושים גם דרמטי וגם בלי חורים? - קישור

הכהים בתמונה הימנית נראים מעולה אבל ייסתמו בדפוס.

הכהים בתמונה השמאלית נראים טיפה בהירים אבל לא ייסתמו בהדפסה וייראו מרחוק

ה״קאסט״ הכחול שבתמונה המקורית שמימין, שגוי. קל לראות ולמדוד. 

התיקון בצד שמאל מחזיר את הצבעים והחיות וייראה מצויין בהדפסה גדולה

הצהוב בתמונה הימנית נראה מקסים על המסך, אבל נחרב בדפוס. בצד שמאל התמונה מאוזנת  וההדפסה תהיה תקינה ויפה 

בתמונה הימנית השמיים והענן נראים כחולים ויפים על המסך אבל בהדפסה הופכים לסגולים. בעייה נפוצה של מסכים ובתי דפוס לא מכויילים. בתמונה השמאלית - הורדה של אדום פתרה את הבעייה.

בתמונה הימנית התכלת עם השחור נראה דהוי ועייף.

בתמונה השמאלית, כשמורידים את השחור, הרוויה חוזרת ונראית הרבה יותר טוב.

תמונות ב RGB 

כן. זה כתוב נכון. התמונות ב RGB וכל היתר ב CMYK

 

מה ההגיון:

זה נכון שהמדפסות משתמשות בצבעי cmyk אבל הצבעים של מדפסות שילוט  הרבה יותר רוויים מצבעי ה cmyk המופיעים בפוטושופ. אם התמונות יגיעו אלינו ב rgb הן תודפסנה בצורה יותר חיה וחדה. שווה.

ו...לא! - אל תמירו את התמונות מ cmyk ל rgb. זה לא ישדרג את הצבעוניות ומקסימום יבלבל את הדפסים. השתמשו בתמונה המקורית.

רזולוציה מקורית 

לא להקטין, לא להגדיל. פשוט להשתמש ברזולוציה של התמונה המקורית

 

מה ההגיון:

המדפסות בנויות להפיק מקסימום איכות מהתמונות. הגדלה בפוטושופ לא תשדרג את האיכות. חבל על המאמץ. קביעות הסגירה שלנו ישמרו על הגודל המקורי גם אם סגרתם ביחס של אחד לעשר.

מה שנראה טוב על המסך, לא אומר שיודפס באותה הצורה. המסך מראה טוב גם רזולוציות נמוכות בעוד שההדפסה צריכה הרבה יותר כדי שיופק טוב וגדול. 

למתקדמים - למה לא מציגים רזולוציית מינימום?  כי זה תלוי ברמת ההגדלה, סוג המדפסת ומרחק הצפייה מהמוצר הסופי.

 

בהירים 

שיניים, עיניים, עור, טקסטיל... לוודא בפוטושופ שיש ערכים מינימאליים

 

מה ההגיון:

אם אין ערכי צבע בתמונה, מתקבלת הרגשה של ״חור״ בתמונה שדרכו רואים את הנייר או הבד של ההדפסה. חשוב לאזן בן הרצון לתמונה דרמטית להגזמה המובילה לשגיאת הדפסה.

כהים 

שערות, צללים, פינות חשוכות... לוודא בפוטושופ שיש פרטים במקומות הכהים

 

מה ההגיון:

במסך רואים את כל הפרטים שבכהים. בהדפסה זה ממש לא ככה. כשהדיו פוגש את הנייר, הוא מתפשט ומאבד חדות וקונטרסט. הפרטים העדינים שבכהים נעלמים ועלול להקבל גוש שחור. שימו לב לפתוח את הכהים ולהשאיר מקום להכהייה הבלתי נמנעת של הדפוס

אפורים 

אפור שגוי יכול להיראות ממש רע. אז כדאי לבדוק אותו, זה ממש קל

 

מה ההגיון:

באפור נכון ערכי ה RGB זהים. תבדקו עם הפיפטה את המקום שאתם יודעים שאמור להיות אפור. אם הערכים לא זהים - תקנו. יש סיכוי שהתיקון ישפר את כל התמונה.

לזכור - כשהאפור שגוי, זה מקרין על כל התמונה ונראה הרבה יותר גרוע בהדפסה מאפשר במסך.

צבעים רוויים

ההדפסה לא יכולה להדפיס רוויה כמו המסך. הקפידו לראות פרטים במקומות הרוויים

 

מה ההגיון:

מסך רגיל ולא מכוייל מציג צבעי RGB ללא הדמיית דפוס ומאפשר תצוגה של צבעים לא הגיוניים בדפוס. כחולים, אדומים, ירוקים ייראו נפלא במסך ודהויים לחלוטין כמעט בכל סוג של הדפסה. בנוסף, הפרטים שבתוך הרוויה הזו ילכו לאיבוד ולא יודפסו.

כחול שהופך לסגול 

כחול עם קצת אדמת יכול להפוך לסגול בהדפסה. שימו לב שהכחולים נקיים

 

מה ההגיון:

מסך רגיל ולא מכוייל מציג צבעי RGB ללא הדמיית דפוס ומאפשר תצוגה של צבעים לא הגיוניים בדפוס. כחולים, אדומים, ירוקים ייראו נפלא במסך ודהויים לחלוטין כמעט בכל סוג של הדפסה. בנוסף, הפרטים שבתוך הרוויה הזו ילכו לאיבוד ולא יודפסו.

שיהיה טעים  

כמו שאוכל מבשלים, ככה תמונה מעבדים. תשקיעו בפוטושופ ותהפכו את התמונות לשוות

 

מה ההגיון:

לא כל תמונה נראית טוב ולא כל שניצל טעים. כדאי ושווה להשקיע בפוטושופ כדי לקבל מוצר שייראה טוב בהדפסה. תזכרו - השלט גדול וצריך להיראות מרחוק כך שצבעים חיים והרבה פרטים ברורים הם חובה.

שחורים 

גרפיקאים, נסו לא להשתמש בצבע השחור (K). הוא מחליש את הצבעוניות וגורם לה להיראות דהוייה

 

מה ההגיון:

הצבע השחור מוריד מהרוויה של הצבע. גם ברמות מזעריות, השחור יגרום להדפסה להיראות דהוייה. כמובן שכל האמור לעיל לא מתייחס לצבע השחור עצמו :)

שלב 6       טיפים למתקדמים (בעבודה...כדאי לעקוב)

איזה פרופיל עדיף 

לעבוד ב SRGB ולא ב ADOBE RGB

 

מה ההגיון:

טווח הצבע של adobe rgb גדול ורחב יותר מ srgb אבל:

  1. מסכים רגילים לא מסוגלים להציג טווח רחב זה. צריך מסכים מיוחדים כמו של eizo כדי למנף את הייתרון

  2. מעט מדפסות מסוגלות לנצל את היתרון של הטווח הרחב. מוגבל בייחוד להדפסות אמנות

  3. השימוש ב adobe rgb דורש מיומנות, ידע מקצועי והרבה, הרבה ניסיון בהדפסות מיוחדות.

  4. הרבה מערכות דפוס מתבלבלות כשהן מקבלות משהו לא סטנדרטי ועולולות להדפיס בצורה שגוייה

אז בקיצור - תעזבו את האופציות המתקדמות ותשלחו לדפוס את התמונות שלכם ב srgb. זה מצויין

לא לשכוח את הפרופיל 

אל תשלחו לדפוס תמונה בלי פרופיל

מה ההגיון:

אם לא תציינו פרופיל, ייתכנו מספר תקלות:

  1. בגלל שאין פרופיל, הדפוס ישתמש בפרופיל סטנדרטי המופיע לו בתוכנת ההדפסה. התוצעה יכולה להיות פחות טובה

  2. תקבלו הדפסה שנראית שונה ממה שאתם מצפים

  3. הדפוס יראה על המסך מחשב שלו משהו אחד ובהדפסה משהו אחר. הוא יתקשר אליכם ו...כולם יתבלבלו

אז בקיצור - בפוטושופ השתמשו בפרופילים.

גרפיקה - לא בפוטושופ 

בשביל גרפיקה יש תוכנות גרפיקה. השתמשו באילוסטרטור, אינדזיין, קורל דרו...לא בפוטושופ

מה ההגיון:

  1. פוטושופ בנוי במקור לתמונות. אם אתם לא מומחים ושומרים את כל הגרפיקה כתמונה, כל הפונטים והקווים יקבלו טישטוש עדין בקצוות ויעבדו את החדות שלהם. חבל.

  2. אלמנטים גרפיים אפשר להגדיל בלי סוף בעוד שתמונה מוגבלת בהדפסה לכמות הפיקסלים המרכיבים אותה

  3. שימו לב לאפקטים באילוסטרטור. הם מוגדרים כתמונה. הגדירו את רזולוציית הרינדור לפ גודל ההדפסה. אם לא יודעים אז תרביצו מספר גבוהה.

אז בקיצור - אם אתם לא רוצים להיות מוגבלים בהגדלה ולא רוצים גרפיקה לא חדה, השתמשו בתוכנות גרפיקה ותשלחו PDF (לא JPG)

למה GRACOL2006 ולא FOGRA39? 

זה לא קללות. זה פרופילים ב CMYK שחייבים לקבוע בתוכנות הגרפיקה אצלכם ובבתי הדפוס השונים

מה ההגיון:

  1. הלכתי לבית דפוס והדפסתי עבודה בכל סוגי הפרופילים שיש בפוטושופ (ובעוד כמה שאין). קראתי לכל הדפסים להביע דעה וכולם הצביעו על ההפרדה של GRACOL 2006 כהדפסה הכי יפה ואיכותית (המאירי, קומורי, אופסט שטוח, כרומו, 170 גרם)

  2. ההבדל בין שני הפרופילים הוא רק בבסיס הכיולים של הלוחות מול הנייר. בעוד שהפוגרה משתמש באלוגריתם Dot gain מיושן, הגרקול משתמש בעקומות G7 הרבה יותר מתקדמות

  3. אני מכייל הרבה בתי דפוס ובכולם כיולי ה G7  מספקים תוצאה נהדרת

אז בקיצור - תשתמשו בקביעות הצבע שלנו. בדקתי אותם מכל הכיוונים.