הדרכות ועזרים

- סרגלי הָתֶקֶן -

מהם סרגלי הָתֶקֶן

  • ערכה מקצועית המאפשרת לכל אחד לבדוק גם בתי דפוס מכל הסוגים וגם כיול של מסכי סלולר ומסכי מחשב

  • בחינם - סרגלי התקן לרשותכם בחינם. יש הסברים בהמשך ואנחנו מפרסמים טיפים בצורה רציפה בבלוג וברשתות השונות.

  • בתשלום - אתם מקבלים בדואר רשום סרגלי הָתֶקֶן מקוריים של התקן + דוח הדפסה של הָתֶקֶן + הדרכת זום עם מישל סורסקי + תמיכה ללא הגבלה

ככה סרגלי הָתֶקֶן יכולים לעזור לכם:

1. בדיקת כיול מסך סלולר או מחשב  
השווה את סרגלי התקן המודפסים מול המסך ותדע אם הוא מכוייל.
מומלץ לפני עריכת תמונות או שליחה ללקוח / לדפוס


2. בדיקת כיול מדפסת
השוו את סרגלי התקן מול המדפסות שלכם ותדעו עם אתם מכויילים.
מעולה למעצבים המכינים עבודות לאינטרנט ולדפוס


3. בדיקת בית דפוס
השווה את סרגלי התקן מול ציוד הדפוס שלך או מול ספקי הדפוס ותדע עם הם מכויילים ועומדים בתקנים המקובלים בתעשייה
מבטיח שמקבלים בדפוס את מה שרואים במסך


4. דוח הָתֶקֶן
כמו שבודקים רכב במכון בדיקה לפני רכישה, עכשיו אפשר לבדוק הדפסה!
שילחו אלינו הדפסה של סרגלי התקן וקבלו את דוח הָתֶקֶן - ניתוח והסבר לאיכות ההדפסה של בית הדפוס/מדפסת/סוג נייר/סוג צבע.
תמיכה מלאה ללא תוספת תשלום !

 

תמונה ראשית עם סרגלי התקן בודקים כל סוג של דפוס .jpg
sargel teken profile 2.jpg
sargel teken profile 1.jpg
סרגל התקן טכני.jpg
1.jpg
דוח התקן לבדיקת הדפסה.jpg
original.jpg
  1. הורד את קובץ ה PDF המכיל 5 עמודים

  2. הצג את סרגל התמונה וסרגל הטכני על מסך סלולר או מחשב. הדפס במדפסת או הזמן הדפסה מבית הדפוס שלך

  3. מסך/מדפסת/דפוס דומים להנחיות למטה או לערכה שרוכשים מהתקן - הם מכויילים

  4. מסך/מדפסת/דפוס לא דומים להנחיות שלמטה או לערכה שרוכשים מהתקן - הם לא מכויילים

  5. אם רכשתם את סרגלי התקן, שלחו אלינו הדפסה של הסרגלים ותקבלו את דוח התקן המעניק פירוט מקצועי למצב ההדפסה ויכולות המדפסת. מעולה לפני הדפסה גדולה, השוואה בן בתי דפוס או רכישה של מדפסת

  6. בהמשך העמוד ובבלוג שלנו תמצאו רשימת טיפים לבדיקת הכיול

הוראות לשימוש בסרגלי הָתֶקֶן

 

דוח הדפסה של הָתֶקֶן

hateken test exam

מי שרוכש את סרגלי התקן ושולח, מקבל את דוח ההדפסה של הָתֶקֶן.

הדוח מספק תשובה לבעיות הקשורות לאיכות ולצבעוניות הדפסה. מומלץ להשתמש בדוח הָתֶקֶן לפני הדפסות חשובות, לבחירה בן בתי דפוס, להשוואת מדפסות וכמובן לפני רכישה של מדפסות

איך המבחן בנוי: 10 מבחנים. התוצאות בצבעי רמזור

המטרה: להבין ולהסביר את יכולות ההדפסה/מדפסת

הצלחה מרשימה: כל הצבעים בירוק

תוצאה טובה: חלק מהצבעים באדום ורוב ממה שחשוב לכם - בירוק

 כשלון: מעט מהצבעים בירוק

הערה א׳: כמו שלמבורגיני לא בנוי להוביל עפר וסלעים ככה מדפסת שילוט מהירה לא אמורה להדפיס אמנות. במצב שכזה, התוצאה של מבחן הרזולוציה חשובה פחות בעוד שדחיסות השחור קריטית.

טיפים -  מומלץ לעקוב אחרי הפרסומים שלנו בבלוג וברשת. אנחנו מעבירים הרבה מידע כדי שכולם יוכלו לגלות את העולם הנפלא של הצבע בדפוס ובמסכים

להגדלה - הקש על דוח התקן

בדיקת יכולות צבע - Color Gamut

new sargel technical.jpg

גמישות בטווח הצבעוני הוא פקטור חשוב בהערכת יכולות של דפוס. ככול שהטווח גדול, ככה אפשר לראות יותר גוונים, להגיע לרוויה (saturation) גבוהה יותר, להיות יותר דומה בהדפסה למסך של הסלולרי...

איך המבחן בנוי: פס של צבעי יסוד אדום/ירוק/כחול/סגול/כתום לפי ערכים של דפוס אופסט תקני.
שמאלה מהאמצע יש 4 מלבנים עם רוויה עולה וימינה מהאמצע יש 4 מלבנים ברוויה יורדת

המטרה: לגלות את טווח הרוויה (gamut) של המדפסת

הצלחה מרשימה: בצד שמאל וימין רואים הבדל בכל המלבנים ובכל הצבעים

 כשלון:  צבע הפס נראה אחיד בכל השורות. לא רואים מלבנים. לא ימינה ולא שמאלה. זה אומר שמהדפסת בסטנדרט שלא מתאים לעבודה מסחרית (ניתן להחריג שמשוניות ועבודות חוץ שמדפיסים מהר וכדי לספק בזמן, מורידים את האיכות)

הערה א׳ - אם רואים הבדלים ימינה מהאמצע אבל לא שמאלה, זה אומר שהמדפסת בנוייה לטווח של דפוס סטנדרטי וזה בסדר אם אנחנו לא צריכים צבעוניות מיוחדת

הערה ב׳ - מהמקום שבו מפסיקים לראות הבדל שמאלה, זה גבול יכולת הצבע של המדפסת

למתקדמים -  אפשר לגלות את טווח הצבע של מסכים ומדפסות באמצעות סרגל התקן, פרופיל מסך/דפוס ופוטושופ. זה מצריך הדגמה. בסדנת ההבאה לדפוס אני מלמד ומדגים. מומלץ :)

המלצה - רוכשים את סרגלי התקן ומקבלים ניתוח צבע מקצועי !

gamut warning adobe rgb.png

adobe rgb, מסכים מקצועיים, דפוס איכותי

האפורים מראים שכל הצבעים הבסיסיים מוצגים. מסכים ובתי דפוס כאלה כן מתאימים לאנשי מקצוע בתחום האמנות, הצילום והדפוס.

* קישור למסכים מתאימים

gamut warning srgb.png

srgb, מסכים סטנדרטיים, דפוס בינוני

האפורים מראים שהירוק והכחול נמוכים מהתקן הבסיסי. מסכים כאלה לא מתאימים לאנשי מקצוע בתחום האמנות, הצילום והדפוס.

* קישור למסכים מתאימים

בדיקת התמונה

visual epson_edited.png

כל אחד יודע להסתכל על פנים של אדם ולדעת מייד אם הם חיוורות (לחץ דם נמוך, חרדה...), סמוקות (לחץ, התרגשות...), סגולות (מחסור באוויר), וורודות (תינוקות), צהובות, חומות, שחורות...
הנה מספר שגיאות דפוס שקל לזהות בתמונת הביקורת

בהירים נשרפים.jpg

בהירים ״שרופים״

בהיר מידי.jpg

תמונה מקורית

בהיר מידי

תמונה מקורית.jpg
כהה מידי.jpg

כהה מידי

כהים נסתמים.jpg

כהים ״סתומים״

צהוב מידי.jpg

צהוב מידי

כחול מידי.jpg

כחול מידי

אדום מידי.jpg

אדום מידי

בדיקת אפורים בהירים

אפור הוא הצבע שהכי קשה להדפיס מאחר והוא מורכב מ...צבעים. כלומר, צריך להשיג איזון מאוד, מאוד מדוייק שבו הצבעים סותרים אחד את השני עד שהצבעוניות של כולם מתבטלת ומתקבל אפור ניטראלי.

איך המבחן בנוי: פס של אפורים ב RGB בצד ימין ופס של אפורים ב CMYK בצד שמאל. בתוך המלבן הראשון יש ריבוע בלי צבע. הערכים תוכננו במדוייק להיראות זהים ב RGB וב CMYK

המטרה: לבדוק את רמת הכיול של המסך והמדפסת

הצלחה: המלבנים אפורים. זהים בשני הצדדים. הריבוע הלבן נראה.

 כשלון: הריבוע הלבן לא נראה ומשתלב במלבן הראשון, צד ימין לא דומה לצד שמאל, אחד או שני הצדדים לא אפור, חלק מהמלבנים לא אפור

הערה א׳ - אם הריבוע הלבן נראה, הצדדים אפורים אבל לא דומים ברמת התאורה, יכול להיות שהמדפסת כן מכויילת אבל הגדרות ניהול הצבע שגויות.

פרופיל בעייתי במיוחד.jpg
פשוט לא מכוייל.jpg

צבעוניות ועוצמה שונה

לא אפור

לבנים שרופים.jpg
בעייה בהגדרות ניהול הצבע.jpg

בהירים שרופים

לא דומה בן הצדדים

new sargel technical.jpg

בדיקת אפורים כהים ושחורים

השחורים והאפורים הכהים חשובים לא פחות מחבריהם הבהירים. אנחנו רוצים לוודא שהמדפסת או המסך מציגים אותם במדוייק

איך המבחן בנוי: פס של אפורים כהים ב RGB בצד שמאל ופס של אפורים כהים ב CMYK בצד ימין. בתוך במלבן הראשון יש ריבוע שחור הכי כהה. הערכים תוכננו במדוייק להיראות זהים ב RGB וב CMYK

המטרה: לבדוק את רמת הכיול של המסך והמדפסת

הצלחה: המלבנים כהים ואפורים (בלי צבעוניות). זהים בשני הצדדים. הריבוע השחור בקושי נראה.

 כשלון: רואים בצורה ברורה את כל הריבועים כולל השחור, הכהות לא ניטראלית, המדרגות לא הדרגתיות

הערה א׳ - אם הצדדים אפורים אבל לא דומים ברמת התאורה, יכול להיות שהמדפסת כן מכויילת אבל הגדרות ניהול הצבע שגויות.

הערה ב׳ - אם רואים בצורה ברורה את הריבוע השחור במסך, יש סיכוי שהכהים בהדפסה יעלמו (יסתמו). זו בעייה נפוצה מאוד בכיול של מסכים לדפוס. מומלץ להשוות את סרגלי התקן למסך ולבדוק את השחורים.

בהיר מידי רואים הכל.jpg
צבעוניות לא אחידה.jpg

בהיר, רואים יותר מידי

לא אפור. יש אדמומיות

סתום לא רואים כלום.jpg
צד אחד לא דומה לשני.jpg

סתום, לא רואים כלום

לא דומה בן הצדדים

new sargel technical.jpg

בדיקת מעבר אפור

new sargel technical.jpg

למדפסות ולמסכים לא קל עם מעברים. יש להם נטייה לא להיות חלקים ויפים כמו שאנחנו רוצים. 

איך המבחן בנוי: מעבר משחור ללבן עם דגש על הבהירים (שם רואים את רוב הבעיות)

המטרה: לבדוק את איכות המעברים במסך ובדפוס

הצלחה: מעבר חלק וניטראלי

 כשלון: יש גווני צבע במעבר, המעבר מקוטע (BENDING), החלק הבהיר נעלם, החלק הכהה נסתם

highlights.jpg
shadows.jpg

לא טוב - כהים נסתמים

not gray.jpg

לא טוב - גוון צבע

madregot.jpg

לא טוב - מדרגות

לא טוב - בהירים נשרפים

בדיקת דיוק צבע

new technical.jpg

צבעוניות הדפסה תלויה מאוד בסוג המדפסת, הצבעים, טכנולוגיית ההדפסה, מצע ההדפסה, גימורים ועוד. באמצעות מספר גוונים נפוצים נמצא האם המסך או המדפסת מציגים אותם בצורה נכונה

איך המבחן בנוי: 48 צבעים מוכרים ושימושיים בצבעוניות שלא מאתגרת מדפסות מודרניות

המטרה: להשוות את דיוק הצבע מול סרגלים שניתן להזמין מהתקן לפי סוגי דפוס נפוצים

הצלחה מרשימה: הצבעים נראים דומים, כמו התדפיס שאליו משווים

 כשלון:  הצבעים לא נראים דומים

הערה א׳ - בהדפסה מהירה ו/או כאשר משתמשים במצע שסופג את הדיו, התדפיס ייראה דהוי יותר מסרגל התקן

הערה ב׳ - חשוב להשוות את הצבעים בן טכנולוגיות דפוס זהות. למשל, אין סיכוי שמדפסת UV תגיע לצבעוניות של מדפסת הזרקת דיו איכותית של אפסון וגם אין סיבה שיהיו דומים

בדיקת אוברפרינט - OVER PRINT

new sargel technical.jpg

בדפוס, המשמעות של אוברפרינט היא להדפיס על. נוהגים לעשות זאת בטקסטים שחורים כדי להימנע מנימות לבנות ועוד. אם נעלמים טקסטים לבנים, זה הרבה פעמים בגלל הגדרה של האוברפרינט. חשוב לדעת איך הוא מוגדר כדי לעלות על תקלות דפוס. 

איך המבחן בנוי: בין הריבועים הירוקים אתם רואים פס לבן ופס צהוב (פנטון). שניהם מוגדרים באוברפרינט.

אם הם לא נראים בהדפסה או במסך - הגדרות האוברפרינט מכובדות

אם הם נראים בהדפסה או במסך - הגדרות האוברפרינט אינן מכובדות

המטרה: לבדוק את מצב הקביעות כדי שנדע מה קורה ואיך הציוד מוגדר

הצלחה: כשיש התאמה לדרישות שלנו 

 כשלון:  כשטקסטים לבנים נעלמים ועצמים נעשים שקופים

overprint.jpg

לא דומה בן הצדדים

אוברפרינט מכובד - לא רואים את הפסים

בדיקת ניהול צבע - פרופילים

new sargel technical.jpg

קבצי PDF יודעים להכיל בתוכם פרופילי צבע, מכונות הדפוס מתייחסות לפרופילים אלו כדי להחליט על הצבעוניות המודפסת. כל טעות תשפיע לרעה על ההדפסה וחשוב מאוד לוודא את תקינות תזרים העבודה בדפוס

איך המבחן בנוי: 4 ריבועים ירוקים. 2 העליונים בתצורה של תמונה (BITMAP) ושני התחתונים בתצורה גרפית (VECTOR}. 

המטרה: כשהריבועים נראים או מודפסים באדום - ניהול הצבע לא מופעל וזה בעייתי

הצלחה: כל הריבועים ירוקים

 כשלון:  חלק או כל הריבועים בגווני אפור

הסבר למתקדמים - במקור, הצבע של הריבועים הוא אדום. בניתי פרופילים מיוחדים אשר הופכים את האדום לירוק והצמדתי אותם לריבועים כך שהם נראים ירוקים. כאשר ניהול צבע מתעלם מהפרופיל המיוחד, הם חוזרים לצבע האדום המקורי

cmyk not working.jpg

פרופילים ב CMYK לא מכובדים על ידי הדפוס

rgb not working.jpg
all not working.jpg

פרופילים ב RGB לא מכובדים על ידי הדפוס

ניהול צבע לא פעיל בכלל

בדיקת רינדור

new sargel technical.jpg

כשממירים את צבעי הקובץ לדפוס, תוכנת ההדפסה (RIP) משתמשת בשלושה סגנונות המרה נפוצים

RELELATIVE COLORIMETRIC - מתאים לוקטור. מדייק בצבע אבל סותם פרטים באיזורים של רוויה גבוהה

PERCEPTUAL COLORIMETRIC - מתאים לתמונות. פותח מקומות כהים ו״מאוורר״ צבעים סתומים

SATURATION - מתאים למצגות. מוסיף רוויה לכל הצבעים

איך המבחן בנוי: 4 ריבועים ירוקים. 2 העליונים בתצורה של תמונה (BITMAP) ושני התחתונים בתצורה גרפית (VECTOR}.

ירוק - ההמרה משתמשת ב relative

אדום/כתום - ההמרה משתמשת ב perceptual

תכלת/חום - ההמרה משתמשת ב saturation

המטרה: תמונות ב perceptual ווקטור ב relative 

הצלחה: ריבועים עליונים באדום/כתום, ריבועים תחתונים בירוק

 כשלון: צבעים אחרים

למתקדמים - ההמלצה על ההמרות מתאימה לתזרים עבודה סטנדרטי. אם אתם רוצים להדפיס מצגת למשל אז אני ממליץ לבקש מבית הדפוס להשתמש בהמרה של saturation כדי לקבל מקסימום צבעוניות (ועכשיו, עם בקרת האיכות של הָתֶקֶן, אתם יכולים לבדוק את הדפוס!)

המרה ממומלצת

השילוב המומלץ

המרה עם רוויה

הכל ב SATURATION

לא מומלץ

הכל תפיסתי

הכל ב PERCEPTUAL

לא מומלץ

הכל יחסי

הכל ב RELATIVE

לא מומלץ