top of page

איך לקבל את אותה הצבעוניות במסכי מחשבים ובסלולרי

ירמי אריאלי, חבר וותיק, שאל אותי את השאלה הזו. קצר, בלי מילים מסובכות והוראות שקל לבצע, הוא ביקש. אני מקווה שעמדתי במשימה. בתחתית העמוד פתחתי את ההערות. אם תכתבו שאלות, אשמח לענות.


מסכי סלולרי

לתצוגה של הסלולרי אין תקן. באופן כללי ניתן להגיד שהצבעוניות יותר עשירה, רוויה וחזקה מהסיבה הפשוטה שצריך לראות את התמונה גם בתנאי תאורה קשים במיוחד כמו בהרבה שמש. אם הייתם רואים ככה על מסך המחשב שלכם, הייתם מהר מאוד הורסים את העיניים. אז - זה בסדר שבנייד רואים יותר ״טוב״.


מסכי מחשב

  1. כדאי שהמסך שלכם יהיה איכותי ומכוייל - ככול שהצבעוניות שלכם יותר מדוייקת, ככה מסכים אחרים וסלולרי ייראו יותר דומה למה שאתם רואים.

  2. מסכים של מחשבים ניידים - מראש בעייתי. לרוב הצבעוניות לא משהו. כדאי לוודא שהמסך בטכנולוגיית ips כי זה לפחות נותן יותר סיכוי לתמונה איכותית. לעבודה רצינית כדאי לרכוש מסך גרפי. אני ממליץ על מסכים של איזו. בהתחלה זה נראה יקר אבל הם מחזיקים יותר מעשר שנים!

  3. מקינטוש - יותר מידי טוב. כן, יש כזה דבר. רואים במסכים שלהם יותר יפה מכל דבר אחר. אם תשלחו תמונה שעל המק נראית טוב, במסכים אחרים (שהם לא אפל) זה ייראה יותר דהוי


1. בדיקת תקינות וכיול בסיסי

אם המסך שלכם לא תקין או ממש לא מכוייל, הצבעוניות שלו תהיה מזוייפת והיא לא תיראה נכון על מסכים אחרים. הכנתי שקופית מיוחדת המאפשרת לבדוק בקלות. הילדים צריכים להיות באותה הצבעוניות והפסים צריכים להיות אפורים. יש הסבר מלא בעמוד. אם אתם רואים שהחלק העליון או הצדדים כהים/בהירים, זה מראש פוסל את המסך לעבודה של צלמים/מעצבים

מה מתאים יותר לדפוס? rgb או cmyk ?

2. בדיקת צבעוניות מדוייקת

המבחן הזה מאפשר לבדוק צבעוניות נכונה של מסכים, מדפסות וסלולרי. מורידים את סרגלי התקן, מציגים על המסכים או שולחים לדפוס ובודקים תאימות מול ההוראות שבעמוד. באופן כללי, אם אצלכם נראה שונה ממה שכולם רואים, יש לכם בעייה עם המסך. אם אתם רוצים להיות בטוחים לגמרי, בעמוד הסרגלים אפשר להזמין הדפסה מקורית (בתשלום) ולהשוות למסכים.


3. בדיקת ניהול הצבע

פרופילי צבע הם נושא מורכב. אני מתכוון לכתוב על זה כמה כתבות כדי להפוך אותו ליותר פשוט אבל כרגע נסתפק במבחן פשוט כדי לבחון מה קורה לתמונה ששלחנו עם בעיית פרופיל - אני שולח תמונה לפייס/אתר/נייד/הדפסה והצבעוניות שלה משתנה !

מורידים את השקופית של מישל לבדיקת ניהול צבע ושולחים לרשתות, ניידים או להדפסה. אם התמונה אדומה במקום להיות ירוקה, אכן יש בעייה בניהול הצבע. הפתרון הכי פשוט - המירו את התמונה ל srgb. האות S זה קיצור של ״סבבה״ וזה פותר את רוב הבעיות :)


אז זהו לכרגע. אם עברתם בהצלחה את שלושת הבדיקות לתאימות צבע, יש סיכוי טוב שהמסך שלכם מראה צבעוניות דומה למסכים, סלולרי ודפוס. אם יש שאלות או הערות, אתם מוזמנים לכתוב בהערות למטה או ליצור אתנו קשר.


209 צפיות
bottom of page