top of page

הסבר: פוטושופ, כרטיס מסך, איכות תמונה

האם יש קשר בן הכרטיס מסך ייעודי שאנחנו קונים בהרבה כסף לאיכות התמונה בפוטושופ/לייטרום?

לא. אין קשר בן כרטיס המסך לאיכות התמונה

לקנות כרטיס מסך או להסתפק בכרטיס שבא עם המחשב? התשובה בהמשך

  1. איכות התמונה קשורה לפיקסלים שבקובץ התמונה. כרטיס המסך נועד לאפשר תצוגה על המסך ואין לו בכלל גישה לפיקסלים שבתמונה

  2. דרך יכולות החישוב שלו, כרטיס המסך יכול להאיץ פעולות מסויימות בפוטושופ/לייטרום. הפעולות הבאות יעבדו יותר מהר אבל לא ישפיעו על איכות התמונה: Artboards / Blur Gallery - OpenCL accelerated Camera Raw / Image Size – Preserve Details Lens Blur / Neural Filters / Select Focus Select and Mask - OpenCL accelerated Smart Sharpen - OpenCL accelerated

  3. יש פעולות שלא יעבדו בכלל על מחשבים ישנים עם כרטיסי מסך מובנים לתוך הבורד. אין טעם לדבר על זה כי כבר הם לא נמכרים בכלל.

  4. יש כרטיסים שיודעים לספק 10bit מתוך פוטושופ. במצב כזה (אם צילמתם ב raw) איכות התצוגה אכן תהיה יותר טובה. אבל - מסכים שיודעים לקבל 10bit יודעים גם לעשות upsampaling ל 10bit. זה משדרג את התצוגה עד כדי כך שאדם נורמלי לא יראה בכלל את ההבדל מול כרטיס מסך שמגיע עם המחשב.

  5. כיול ודיוק צבע - אין קשר! כיול המסך מתבצע באמצעות מכשיר יעודי (קולורימטר או ספקטרופוטומטר) והוא מייצר עקומת LUT ופרופיל צבע. אין לזה קשר לאיכות, מחיר או מותג כרטיס המסך

המלצה

אם אתם עובדים בפוטושופ/לייטרום/עיצוב ברמה מקצועית אבל לא מטורפת (תלת מימד, רינדורים...) אנחנו מציעים לרכוש מחשב עם הרבה זיכרון (כרטיס המסך שמגיע עם המחשב משתמש בזכרון הזה ביחד עם המעבד). 32 גיגה בייט של ram יהיה מצויין. כמובן שרצוי מעבד מתקדם ודיסק ssd אבל זה כבר לכתבה אחרת.

תעבדו עם המחשב במשך כשבועיים ותראו אם המהירות טובה לכם. במידה והמחשב מרגיש איטי, אני מציע לרכוש כרטיס מסך ייעודי אבל לא יקר מידי. הכרטיסים היקרים לא יקדמו אתכם יותר מכרטיס סטנדרטי. הם טובים למשחקים כבדים, לעבודת וידאו מורכבות ולרינדורים ש...אתם לא עושים.


דוגמה

אני עובד עם mac book pro 2012. המחשב בן 10 וסטנדרטי לגמרי. כרטיס המסך ממש ישן Intel HD Graphics 4000 1536 MB. גרסת הפוטושופ מעודכנת להיום. הכל עובד פיקס. מריץ הכל. אני מלמד בכל תוכנות הגרפיקה, עושה עבודות פוטושופ לגלריות ואמנים, פותר בעיות צבע לבתי דפוס....ועוד לא מצאתי סיבה להחליף.



שאלות? הערות? רוצים כתבות על נושאים מסויימים? תכתבו לנו ונשמח לענות.

233 צפיות
bottom of page